Voldsløkka kunstis stor

Voldsløkka kunstisbane er helt ny, banen åpnet for publikum vinteren 2017/18. Vinteren 2018/19 stod også klubbhus med kiosk, varmestue, toaletter og garderober klart. Sagene IF har driftsansvaret for Voldsløkka kunstisbane og Sagene IF bandy spiller sine hjemmekamper her. Banen ligger langs Stavangergata, mellom Margarinfabrikken barnehage og Oslo Skatehall. Under finner du nyttig info om banen. Vi anbefaler å følge banen på Facebook for løpende banemeldinger.

UTLÅNSBUA STENGT INNTIL VIDERE!

Sagene IF må dessverre stenge utkånsbua vår i klubbhuset fom 16. desember og inntil videre, Det gjelder for skoler og barnehager på dagtid hverdager og for publikum i publikumstidene. Vi må stenge fordi stor pågang gjør at vi ikke har kapasitet til å holde orden på og vedlikeholde utstyret. Vi leter etter løsninger på dette, og åpner igjen så raskt vi kan. Hvis du ønsker å bidra som frivillig i utkånsbua i publikumstidene i helgene eller på dagitd hverdager, så ta gjerne kontakt med oss på post@sageneif.com. Vi anbefaler alle som trenger å låne skøyter å ta kontakt med BUA-Sagene eller Frigo

Om Voldsløkka kunstisbane

Veibeskrivelse:

• Adresse: Stavangergata 32, se kart under/ til høyre.
  • Parkering: Kun gateparkering, anbefaler kollektivt.
  • Kollektivt: Buss 37 / 54 til Bjølsen, T- bane til Nydalen.

Kontaktinfo:

• Sagene IFs frivillige kioskvakter i klubbhuset:
    • Tlf: 91912814 (Åpen kl. 16- 22 man- fre, kl. 10- 20 lø- søn)
  • Sagene IFs driftsavdeling (Kjører isen).

Klubbhuset:

• Åpningstider:
    • Man - fre kl. 16-22.30, lør og søn kl. 10- 20.
    • Man - fre kl. 11- 16.00 (med forbehold om kapasitet i vår admin)
  • I klubbhuset finner du kiosk, varmestue, toaletter og garderober.
  • Det er frivillige fra Sagene IF som benammer kiosk og hus.
  • Du kan bruke toaletter og varmestue gratis, ønsker du å skifte/ dusje i garderobene koster det 40 kr for voksne og 15 kr for barn.
  • Lørdager og søndager låner vi ut skøyter gratis, så langt vi har kapasitet.
  • Lørdager og søndager sliper vi også skøyter for 100 kr om vi har kapasitet til det (da varsles det på Facebook før hver helg).
  • Du kan betale med kort og VIPPS.

Jula 2024

Publikumstider/åpningstider:

• 22/12: Banen åpen Kl. 11-22, Klubbhuset åpent kl. 11-18.
  • 23/12: Banen åpen fra kl. 10*, Klubbhuset åpent kl. 10-14.
  • 24/12. Banen åpen fra kl. 10*, Klubbhuset er stengt.
  • 24.-26/12: Banen er åpen fra kl. 10*, Klubbhuset åpent kl. 10-14
  • 27/12: Banen og klubbhuset åpent kl. 11-16
  • 28.-29/12: Banen åpen kl. 11-22, Klubbhuset åpent kl. 11-16
  • 30/12: Banen åpen fra kl. 10*, Klubbhuset åpent kl. 10-16
  • 31/12: Banen åpen fra kl. 10*, Klubbhuset åpent kl. 10-14
  • 1/1: Ingen bemanning, banan kan brukes slik den er, Klubbhuset er stengt.

* Banen preppes kun til åpning kl. 10.

Aktivitet

Sesongen:

• Det vil være is på banen i perioden 1/11 - 10/3 hver år, med mindre vær og vind gjør det umulig.
  • Det er lys på banen fra solnedgang til kl. 22.15 på hverdager og til kl. 20 i helgene.

Organisert trening og kamper:

Kamper og treninger i bandy:

• Mandag - torsdag kl. 16.30- 22.00
  • Lørdager etter publikumstiden kl. 14.30 - 20.00
  • Søndager etter pulikumstiden kl. 16.30-20.00

Det er Oslo og Akershus Bandyregion (OABR) som fordeler treningstider og setter opp kamper på banen.

Publikumstider:

Banen er åpen for publikum til følgende tider:

• Mandag - torsdag kl. 11-15.30 - Skoler og barnehager er også velkommen.
  • Fredag kl. 11.00-22.00 - Åpent for løkkehockey kl. 20-22.
  • Lørdag kl. 10.00-14.00 - Hvis det ikke er trening/kamp, kjøres publikumstid til kl. 20, info om dette legges ut på Facebooksiden.
  • Søndag kl. 10.00-16.00 - Hvis det ikke er trening/kamp, kjøres publikumstid til kl. 20, info om dette legges ut på Facebooksiden.

Den organiserte idretten disponerer all tid på banen utenom publikumstidene. Det hender at ikke all tid blir brukt eller blir stående ledig, denne tiden kan publikum bruke. Dette annonseres løpende på Facebooksidene (se lenke over).

Preparering av isen skjer ellers jevnlig og varsles direkte på banen (alle må forlate isen).

Kølle og puck:

For voksne og ungdommer er det i utgangspunktet kun tillatt å spille løkkehockey i publikumstiden på fredags kveldene kl. 20-22, i all øvrig publikumstid er barnehage/skoler, og barnefamilier prioritert, vi har den regelen for å ta vare på sikkerheten til barna.

For barn og familier som vil leke seg med puck og ball så er det alltid i orden, de utgjør ingen sikkerhetsrisiko.

Hvis det er sene tider av den organiserte idrettens tider som ikke blir brukt, så vil vi åpne for at det spilles løkkehockey på disse tidene.

Skole/barnehagebesøk:

Alle skoler og barnehager er velkommen til å bruke banen i publikumstiden som er listet opp over.

Dere trenger ikke si fra i forkant hvis dere kun skal bruke banen, det koster heller ingenting.

Hvis dere trenger garderober/varmstua og/eller å låne utstyr, så må det avtales i forkant med oss, send inn det elektroniske skjmaet her.

Pga mangel på kapasitet på dagtid, kan vi ikke love at vi har mulighet til dette, men vi vil gjøre så godt vi kan.

Baneregler

Det er Sagene IF som drifter kunstisbanen og klubbhuset for Oslo kommune. Vår jobb er å ta vare på og holde orden på anleggene.Til det trenger vi din hjelp, følg våre baneregler og husregler!

Regler for bruk av banen:

1. Bruk hjelm!
  2. Kast søppel i søppelkassene!
  3. Ta hensyn til andre brukere av banen!
  4. Det er kun tillatt å gå på banen med skøyter. Sko skitner til og ødelegger isen.
  5. Det er ikke tillatt å ta med mat og drikke ut på isen.
  6. Det er ikke tillatt med hunder, barnevogner og sykler på banen.
  7. Vis respekt for banepersonell og ispreparering. Når isen skal prepareres må alle forlate banen. Da må vant, mål og annen ryddes ut av banen.
  8. Alle klubber med treningstider på banen må rydde bort vant og mål etter seg.