Vakter

Skal du være vakt i klubbhuset?
På denne siden finner du all nødvendig info for å løse oppgaven på best mulig måte.

Info til frivillige vakter

Vakttider

Arbeidstider:

  • Mandag - fredag kl. 16- 22.30
  • Lørdag og søndag kl. 08.30- 18.30

Det skal alltid være to personer på vakt samtidig (vakt 1 og vakt 2 i vaktlisten), disse har samme arbeidstid og kommer fra 2 forskjellige idretter/lag. Det betyr at et lag aldri skal stille med mer enn EN person på vakt samtidig.

Avdelingene/ lagene kan selv velge å dele opp de vaktene de har fått i flere deler, slik at ikke hver vakt blir så lang.

Nøkler

  • Vakta henter nøkkelkort i nøkkelboksen som henger på veggen ved garasjene til klubbhuset (på andre siden av tribunene).
  • Boksen er svart og er merket med "KH vakt", koden får du av din lagleder.
  • Hold kortet foran kortleseren ved hovedinngangen, trykk på døråpneren.
  • For å åpne dører: hold korter foran kortleseren. For å låse dører: hold kortet foran kortleseren en gang til mens døren er åpen.
  • Alle andre nøkler og kort du trenger finner du i kiosken/ vaktbua.
  • Kortet må legges tilbake i i boksen igjen etter endt vakt.

Uvant med nøkkelkort? Du finner en bruksanvisning/ oppskrift her.

Anleggene i idrettsparken - Info og aktivitet

Du finner informasjon om og oversikt over aktiviteten i alle rom/ saler i klubbhuset og i anleggene i Voldsløkka idrettspark her.

Vaktvikarer

Har du ikke anledning til å ta den vakta du er satt opp på?

Da kan du gjøre en avtale med en av vaktsvikarene i listen under om at de tar din vakt mot betaling. Det er kun lov å benytte vaktvikarene i listen under, ingen andre. Du må da betale dem for dette, koster 100 kr pr time, overføres via Vipps direkte til vaktvikaren.

Vaktvikarer:

  • Hege Petrogalli, tlf: 94894934 (helst sms, jobber ettermiddag/kveld)
  • Ueal Ukbastion; tlf: 94100531
  • Annika Zangenfeind, tlf: 41112408 (helst sms)
  • Zen Al Yasri, tlf: 48451588
  • Fatou Jagne, tlf: 93065534
  • Svein Håvard Nordnes Skjelvik, tlf: 93028419
  • Marcus Barnett, tlf: 47246312

Rutiner ved brannalarm

Sagene IFs hallvakt har ansvar for:

  1. Å varsle - Meld fra til alle i hallen, ring brannvesenet tlf 110.
  2. Å redde - Få alle ut, hjelp brannvesenet med evakueringen.
  3. Å slokke - Prøv å slokke med brannslange eller håndslukkingsapparat.

Viktig: 

  • Rekkefølgen på punktene over må du vurdere selv ut fra situasjonen, det viktigste er å få tilkalt hjelp!
  • Lukk alle dører etter deg, så brann og røyk spres minst mulig.
  • Ha på deg den gule vaktvesten som ligger i kiosken.
  • Møte opp på oppsamlingsplassen som er: Landhockeybanen (kunstgresset utenfor hovedinngangen)

Korona!

Sagene IF følger alle smittevernregler som vi har fått av anleggseier Oslo kommune. Du finner disse reglene her.

Det betyr at vaktene har noen ekstra ting å passe på:

  • Alle som besøker klubbhuset skal registrere seg med sin telefon i vårt registreringssystem, og det er vaktene sitt ansvar å passe på at det skjer. Det henger info om dette i klubbhuset og det er lagt ut her
  • Alle skal ta på Antibac når du går inn og ut av bygget, det skal stå lett tilgjengelig ved inngang/utgang. Dette er vakten sitt ansvar å minne besøkende på dette.
  • Alle skal holde 1- 2 meter avstand til hverandre, også i kioskkøen. Det er merket opp meterstreker på gulvet. 
  • Alle som bruker en sal/rom har ansvar for å tørke over flater og håndtak med såpe og vann/antibac. Vakta skal dele ut engangskluter og sprayflasker med såpe/vann til de som trenger det.
  • Kiosken er åpen, men vi selger kun varer som er innpakket (ikke vafler) og vi tar kun imot Vipps og kort (ikke kontanter). 
  • Garderoben skal kun brukes til oppbevaring av utesko, klær og sekker/bager, dette skal ikke tas med inn i rommet/salen (verdisaker kan låses inn i skapene i garderobegangen). Dusj og toaletter inne i garderobene er stengt og skal ikke brukes, med mindre det er helt nødvendig. Lagleder/trener henter nøkkel hos vakta, og har ansvar for at flater og håndtak tørkes av og at garderoben ryddes og låses etter bruk.
  • Møterommene skal kun åpnes opp for de som har forhåndsbooket rommet. Påse at møtedeltakerne overholder smittereglene (ikke mer enn 20 stk, holder avstand, tørker av etter seg, bruker antibac) og at rommet låses etter bruk. 
  • Festsalen skal kun brukes av leietakere i helgene, vakta får beskjed av klubben om det er utleie. Ellers skal salen holdes låst, og aldri brukes som møtelokale på kveldstid.