Vakt i klubbhuset

Velkommen som frivillig vakt i klubbhuset til Sagene IF! Du finner generell informasjon om vaktordningen for anlegg her. Under finner du all informasjonen du trenger som vakt i klubbhuset. God vakt og tusen takk for at du stiller opp for klubben!

Vaktlisten

Du finner vaktlisten for klubbhuset for skoleåret 2023/2024 her.

Alle medlemmer i alle idretter som trener på Voldsløkka får 2 vakter pr år i klubbhuset.

I vaktlisten finner du oversikt over hvilke idretter, grupper/lag, og personer som har vakt når.

Alle medlemmer i klubben har tilgang til å lese listen og å skrive seg på vakter.

Vakttider

Sagene IF skal ha vakter i klubbhuset fom 30 min før åpning tom 30 min etter stenging.

Klubbhusets åpningstider:

• Mandag - fredag kl. 16- 22.30
  • Lørdag og søndag kl. 10 - 19.30

Det skal alltid være to personer på vakt samtidig på hverdager, og 3 personer på vakt samtidig i helgene.
Vaktene er delt inn i to på hverdager (kl. 16.00- 19.30 og kl. 19- 22.30)  og i tre i helgene (kl. 9.30-13, kl. 13.00-16.30 og kl. 16.30-20.00).

Nøkkelkort og koder

• Vakta henter nøkkelkort i nøkkelboksen når huset åpner og legger det tilbake i boksen når det stenger.
  • Nøkkelboksen henger til høyre for hovedinngangen mot gressletta.
  • Vakta får koden til nøkkelboksen av sin lagleder, den skal ikke deles med noen.
  • For å låse opp og for å låse igjen en dør, holder du kortet foran kortleseren.
  • Alle andre nøkler og kort du trenger finner du i kiosken/vaktbua.

Uvant med nøkkelkort? Du finner en bruksanvisning her.

Ansvar og oppgaver

Vaktenes ansvar:

1. Å gjøre det hyggelig og trygt for alle å bruke klubbhuset som åpen møteplass! Dette er det viktigste for oss!
  2. Å være tilstede og passe på anleggene! Det betyr å si fra om feil/mangler, utføre brannrutiner, forebygge innbrudd/hærverk og se til at alle oppfører seg.
  3. Å drive kiosken og være vertskap for våre leietakere! Dette er viktig for vår økonomi.

Vaktenes arbeidsoppgaver:

• Du får en SMS av klubben noen dager før din vakt med en lenke til en sjekkliste med alle vaktas oppgaver.
  • Du krysser av oppgavene i skjemaet etterhvert som du gjør dem, og sender det inn når vakta er slutt, alt gjøres på din telefon.
  • Det skjemaet du sender inn er Sagene IFs dokumentasjon overfor anleggseier Oslo kommune på at vi har gjort det vi skal.
  • Alle vakter på alle vaktlag skal sende inn skjema, men kun en pr vaktlag trenger å gjøre hver oppgave.

Du finner sjekklisten for vakter i klubbhuset her (Du får denne på sms før din vakt).

Vakt i 1. etasje eller vakt i 2. etasje?

Fom høsten 2022 skilles det mellom vakt i 1. etasje (kioskvakt) og vakt i 2. etasje (utleievakt):

• Kioskvaktene skal drive kiosken, slipebua og garderobene og ha oppsyn med foajeen i 1. etasje.
  • Utleievaktene (2. etg.) skal være vertskap for leietakere/brukere, ha oppsyn med foajeen og alle møterom i 2. etasje.

På hverdager skal det være en kioskvakt og en utleievakt, i helgene skal det være to kioskvakter og en utleievakt.

I vaktlisten står det om du har kioskvakt eller utleievakt.

Er du alene på vakt, så må du prioritere å være kioskvakt.

Anleggene i idrettsparken - Info og aktivitet

Du finner informasjon om og oversikt over aktiviteten i alle rom/ saler i klubbhuset og i anleggene i Voldsløkka idrettspark her.

Rutiner ved brannalarm

Sagene IFs vakt har ansvar for å gjøre følgende:

1. Å varsle - Meld fra til alle i huset, ring brannvesenet tlf 110 (Ha på gul vest som henger i kiosken).
  2. Å redde - Få alle ut, lukk alle dører, hjelp brannvesenet med evakueringen (alle ut på landhockeybanen).
  3. Å slokke - Prøv å slokke med brannslange eller håndslukkingsapparat.

Vaktvikarer

Har du ikke anledning til å ta den vakta du er satt opp på?

Da kan du gjøre en avtale med en av vaktsvikarene i listen under om at de tar din vakt mot betaling. Det er kun lov å benytte vaktvikarene i listen under, ingen andre, disse har fått arbeidskontrakt og opplæring av oss. Du må da betale dem for dette, koster 150 kr pr time(ny pris pr. 1.1.2024), overføres via Vipps direkte til vaktvikaren. Hvis du ikke får tak i vakta på telefon, prøv sms.

Vaktvikarer:

• Wenche Larsen Rustad, tlf: 93626544
  • Warsame Elmi, tlf: 46812693
  • Leo Harding, tlf: 98994660
  • Johan Scheldrup Lyng, tlf; 94054341
  • Ueal Ukbastion, tlf: 94100531
  • Hege Petrogalli, tlf: 94894934 (helst sms, jobber ettermiddag/kveld)
  • Elisabeth Høvås, tlf: 92610788

Annet

Dette er kun ekstra-info:

Kontaktinfo

Ta kontakt med oss om du:

• Har spørsmål før, under eller etter din vakt.
  • Opplever noe du synes er ubehagelig eller føles utrygt.

Da sender du epost eller ringer til Elisabeth Høvås.