Hallvakter Bjølsenhallen

Velkommen som frivillig vakt for Sagene IF i Bjølsenhallen! Du finner generell informasjon om vaktordningen for anlegg her. Under finner du all informasjonen du trenger som vakt i Bjølsenhallen. God vakt og tusen takk for at du stiller opp for klubben!

Vaktlisten

Du finner vaktlisten for Bjølsenhallen for skoleåret 2023/2024 her. 

 

Alle medlemmer i alle idretter som trener i Bjølsenhallen får 2 vakter pr år i hallen.

I vaktlisten finner du oversikt over hvilke idretter, grupper/lag, og personer som har vakt når. 

Alle medlemmer i klubben har tilgang til å lese listen og å skrive seg på vakter. 

Vakttider

Sagene IF skal ha vakter i Bjølsenhallen fom 15/30 min før åpning tom 15/30 min etter stenging.


Bjølsenhallens åpningstider: 

  • Mandag - fredag kl. 16.00 - 22.30
  • Lørdag kl. 09.00 - 18.00
  • Søndag kl. 10.00 - 20.00

Vaktskift:

  • På hverdager er vaktene delt i to skift  - Kl. 16.00- 19.30 og kl. 19- 22.30.
  • På lørdager er vaktene delt i tre skift - Kl. 8.30- 12.00, kl. 12.00- 15.30 og kl. 15.00- 18.30
  • På søndager er vaktene også delt i tre skift - Kl. 09.45- 13.15, kl. 13.15- 16.45 og kl. 16.45- 20.15

Antall personer på vakt sammen:

  • Fra skolestart på høsten til høstferien: En person på vakt på hverdager, to i helgene.
  • Fra etter høstferien til påskeferien: To personer på vakt alle dager.
  • Fra etter påskeferien og til sommerferien: En person på vakt alle dager. 

Nøkler og koder

  • Vakta henter nøkkelen til hallen i nøkkelboksen som henger på veggen i bunn av trappen opp til hallen.
  • Boksen er svart og er merket med "vakt", koden får du av din lagleder.
  • Nøkkelen går til alle dører i hallen.
  • Bortsett fra døra til kiosken, her er det en egen kode du også får av din lagleder.
  • Alle andre nøkler og kort du trenger finner du i kiosken/ vaktbua.
  • Nøkkelen må legges tilbake i i boksen igjen etter endt vakt.

Ansvar og oppgaver

Vaktenes ansvar: 

  • Å gjøre det hyggelig og trygt for alle å bruke Bjølsenhallen! Dette er det viktigste for oss!
  • Å være tilstede og passe på hallen! Det betyr å si fra om feil/mangler, utføre brannrutiner, forebygge innbrudd/hærverk og se til at alle oppfører seg.
  • Å drive kiosken og være vertskap for våre leietakere! Dette er viktig for vår økonomi. 

Vaktenes arbeidsoppgaver:

  • Du får en SMS av klubben noen dager før din vakt med en lenke til en sjekkliste med alle vaktas oppgaver.
  • Du krysser av oppgavene i skjemaet etterhvert som du gjør dem, og sender det inn når vakta er slutt, alt gjøres på din telefon.
  • Det skjemaet du sender inn er Sagene IFs dokumentasjon overfor anleggseier Oslo kommune på at vi har gjort det vi skal.
  • Alle vakter på alle vaktlag skal sende inn skjema, men kun en pr vaktlag trenger å gjøre hver oppgave. 

Du finner sjekklisten for vakter i Bjølsenhallen her (Du får denne på sms før din vakt). 

 

Vakt i 2. etasje eller vakt i 3. etasje? 

På grunn av økt aktivitet i hallen er det nødvendig å ha to personer på vakt i helgene mellom sommerferien og høstferien og alle dager mellom høstferien og påskeferien (er markert i vaktlisten).  

 

I periodene det er to personer på vakt samtidig, skilles det derfor mellom vakt i 2. etasje (kioskvakt) og vakt i 3. etasje (kampsportvakt): 

  • Kioskvaktene skal drive kiosken og møterommet, og ha oppsyn med hovedinngangen og hele 2. etasje. 
  • Kampsportvaktene skal drive kampsporthallen, og ha oppsyn med hele 3. etasje. 

I vaktlisten står det om du har kioskvakt eller kampsportvakt. 

Dersom du er alene på vakt prioriteres det å være kioskvakt; herfra kan du f.eks. lett følge med på trafikken til 3.etasje.

Aktivitet i hallen 

Du finner informasjon om og oversikt over aktiviteten i alle rom/ saler i hallen her. 

Alle treningstider er også hengt opp på innsiden av døra i kiosken. 

Rutiner ved brannalarm

Sagene IFs hallvakt har ansvar for: 

  1. Å varsle - Meld fra til alle i hallen, ring brannvesenet tlf 110 (Ha på gul vest som henger i kiosken).
  2. Å redde - Få alle ut, lukk dører, hjelp brannvesenet med evakuering (alle ut på p-plass på andre siden av veien for hovedinngangen, Bergensgata 11).
  3. Å slokke - Prøv å slokke med brannslange eller håndslukkingsapparat.

Hallvaktsvikarer

Kan du ikke ta den vakta du har satt deg opp på?

Da kan du gjøre en avtale med en av vaktsvikarene i listen under om at de tar din vakt mot betaling. Det er kun lov å benytte vaktvikarene i listen under, ingen andre. Du må da betale dem for dette, koster 150 kr pr time (Ny pris pr. 1.1.2024), overføres via Vipps direkte til vaktvikaren.


Hallvaktsvikarer:

  • Wenche Larsen Rustad, tlf: 93626544
  • Warsame Elmi, tlf: 46812693
  • Samakab Said Ahmed, tlf: 45003581
  • Leo Harding, tlf: 98994660
  • Johan Scheldrup Lyng, tlf; 94054341
  • Ueal Ukbastion, tlf: 94100531
  • Johanne Kardal, tlf: 48342245
  • Siham Jama, tlf; 93999764
  • Hege Petrogalli, tlf: 94894934 (helst sms, jobber ettermiddag/kveld)
  • Elisabeth Høvås, tlf: 92610788

Annet

Dette er kun ekstra-info ved behov: 

Kontaktinfo

Har du spørsmål om hvorfor du er satt opp på vakt, etc.: Kontakt lag-/idrettsleder.

 

Ta kontakt med administrasjonen om du:

  • Har praktiske spørsmål før, under eller etter din vakt.
  • Opplever noe du synes er ubehagelig eller føles utrygt.

Da sender du epost eller ringer til Elisabeth Høvås.