Hallvakter Bjølsenhallen

Skal du være hallvakt i Bjølsenhallen?  På denne siden finner du all informasjonen du trenger for å løse oppgaven på best mulig måte. 

Det er Oslo kommune som eier Bjølsenhallen, det betyr at det er dine skattepenger som er brukt for å bygge og vedlikeholde hallen. Sagene IF har en driftsavtale med kommunen. Det betyr at vi skal tilrettelegge for aktivitet og at vi har ansvar for tilsyn med anlegget. For dette får Sagene IF innebandy et driftstilskudd, vi får også enerett til å drive kiosk. Driftstilskuddene utgjør omlag 50% av inntektene til Sagene IF innebandy. Det betyr at når du sitter frivillig vakt så bidrar du i stor grad til aktiviteten i Sagene IF innebandy, og til at det fortsatt kan være billig å være med å spille. I løpet av et år er det omlag 300 ulike frivillige vakter i i Bjølsenhallen. Det er ganske imponerende! Tusen takk for ditt bidrag!

 

Vaktene har ansvar for 3 ting (i prioritert rekkefølge);

  1. Å gjøre det hyggelig for alle å være i Bjølsenhallen - Dette er det viktigste for oss! Den kvelden du har vakt er du vårt  ansikt utad.
  2. Å passe på at alt er i orden og ser bra ut i alle rom/saler - Dette er vår oppgave i driftsavtalene, at du er tilstede forebygger også hærverk/innbrudd.
  3. Å drive kiosken - Er viktig for det sosiale og for vår økonomi, for helsa til besøkende og for vakta etter deg er det viktig at du holder det rent/ryddig!

Vakta sine oppgaver er beskrevet i sjekklisten, den finner du både under og i kiosken. På sjekklisten krysser du av oppgavene etterhvert som du har gjort dem og du noterer eventuelle feil/mangler (lyspære somhar gått, mål som har gått i stykker, dører som ikke funker, varer som mangler, glass som har knust.....) eller gode ideer/innspill, før du signerer på slutten av vakta. Vår driftsleder går gjennom din sjekkliste på morgenen dagen etter og sørger for å ta tak i det som må tas tak i. Det er viktig å påpeke at vakta ikke bare har oppgaver i kiosken, men i hele hallen. Det betyr at du som et minimum må ta en skikkelig runde i hele hallen når du kommer på vakt og før du går hjem. Da unngår vi feks at lekkasjer får holde på i alt for lang tid og bli veldig dyrt før vi oppdager det. For at Sagene IF skal klare å overholde våre forpliktelser i driftsavtalene og få de driftstilskuddene vi er avhengig av, så er det svært viktig at alle oppgavene i sjekklisten gjøres

Vakttider

Arbeidstider:

  • Mandag - fredag kl. 16- 22.30
  • Lørdag kl. 08.30- 18.30
  • Søndag kl. 09.30- 20.30

Avdelingene/ lagene kan selv velge å dele opp de vaktene de har fått i flere deler, slik at ikke hver vakt blir så lang.

Nøkler

  • Vakta henter nøkkelen til hallen i nøkkelboksen som henger på veggen i bunn av trappen opp til hallen.
  • Boksen er svart og er merket med "vakt", koden får du av din lagleder.
    Nøkkelen går til alle dører i hallen.
  • Bortsett fra døra til kiosken, her er det en egen kode du også får av din lagleder.
  • Alle andre nøkler og kort du trenger finner du i kiosken/ vaktbua.
    Nøkkelen må legges tilbake i i boksen igjen etter endt vakt.

Oppgaver

Vaktas oppgaver: 

  1. Være tilgjengelig på vakttelefonen
  2. Holde hallen åpne for brukerne.
  3. Lese brannrutinene og påse at ingenting blokkerer nødutgangene.
  4. Sjekke at alt er i orden og at alt ser bra ut i alle saler og rom.
  5. Melde fra om feil, mangler, hærverk, ting som ikke virker.....
  6. Drive kiosken og påse at den (inkludert lageret) er ryddig og rent etter endt vakt.
  7. Sørge for at møterommet er klart til bruk og påse at de blir ryddet etter bruk.
  8. Holde orden på bruken av garderobene og dommergarderobene.
  9. Sjekke at alle toaletter ser ok ut og fylle på med papir og såpe.
  10. Sørge for at uvedkommende ikke oppholder seg i klubbhuset.
  11. Svare på spørsmål fra publikum og brukere. 
  12. Tømme alle søppelkasser i hallen ved endt vakt.
  13. Lukke, låse og skru av lyset etter stengetid.

Aktivitet i hallen 

Du finner informasjon om og oversikt over aktiviteten i alle rom/ saler i hallen her. 

 

Alle treningstider er også hengt opp på innsiden av døra i kiosken. 

Rutiner ved brannalarm

Sagene IFs hallvakt har ansvar for:

  1. Å varsle - Meld fra til alle i hallen, ring brannvesenet tlf 110.
  2. Å redde - Få alle ut, hjelp brannvesenet med evakueringen.
  3. Å slokke - Prøv å slokke med brannslange eller håndslukkingsapparat.

Viktig: 

  • Rekkefølgen på punktene over må du vurdere selv ut fra situasjonen, det viktigste er å få tilkalt hjelp!
  • Lukk alle dører etter deg, så brann og røyk spres minst mulig.
  • Ha på deg den gule vaktvesten.
  • Møte opp på oppsamlingsplassen som er: Parkeringsplassen over gata for hovedinngangen (Bergensgata 11).

Hallvaktsvikarer

Kan du ikke ta den vakta du har satt deg opp på?

Da kan du gjøre en avtale med en av vaktsvikarene i listen under om at de tar din vakt mot betaling. Det er kun lov å benytte vaktvikarene i listen under, ingen andre. Du må da betale dem for dette, koster 100 kr pr time, overføres via Vipps direkte til vaktvikaren.


Hallvaktsvikarer:

  • Sara Ptrine Moe, tlf: 93889020
  • Hege Petrogalli, Tlf: 94894934
  • Elisabeth Høvås, tlf: 92610788
  • Lars Øxning Eriksen, tlf: 41723056
  • Fatou Jagne, tlf: 93065534
  • Ueal Ukbastion, tlf: 94100531
  • Svein- Håvard Nordnes Skjelvik, Tlf: 93028419
  • Zen Al Yasri, Tlf: 48451588

Korona!

Sagene IF følger alle smittevernregler som vi har fått av anleggseier Oslo kommune. Du finner disse reglene her.

 

Det betyr at hallvakten har noen ekstra ting å passe på:

  • Det er vaksinesenter i 3. etasje fram til høsten 2021 og idrettshallens brukere skal ikke inn her.
    • Brukerne av idrettshallen skal gå ut og inn av hallen via nødutgangen på toppen av trappa i 2. etasje (rett til venestre for den store Sagene IF- logoen.
    • Besøkende til vaksinesenteres skal bruke hoveddørene. 
  • Alle som besøker hallen skal registrere seg med sin telefon i vårt registreringssystem, og det er vaktene sitt ansvar å passe på at det skjer. Det henger info om dette i hallen og det er lagt ut her
  • Alle skal ta på Antibac når du går inn og ut av hallen, det skal stå lett tilgjengelig ved inngang/utgang. Dette er vakten sitt ansvar.
  • Det er kun aldersgruppene som til enhver tid har lov til å trene under gjeldende smittvernregler som kan oppholde seg i hallen. De kan ha med seg ledere/trenere, men ingen andre. 
  • Foreldre/tilskuere har ikke lov å oppholde seg i hallen. De må vente i trappen nede ved Meny. Barna hentes av trener før trening og leveres av samme trener etter trening.
  • Alle treningsgrupper skal gå samlet inn og ut av hallen, lagleder/trener har ansvar for dette.
  • Alle skal gå inn i hallen der det er merket med "inn" og ut der det er merket med "ut". Det er høyrekjøring opp trappa til hallen og i hale hallen, dette er merket med tape. 
  • Ingen skal gå inn i en sal/rom før de som trener der er ferdige og har gått helt ut. Lagledere/trenere har ansvar for dette. 
  • Garderoben skal kun brukes til oppbevaring av utesko, klær og sekker/bager, dette skal ikke tas med inn i rommet/salen (verdisaker tas med inn i salen). Dusj og toaletter inne i garderobene er stengt og skal ikke brukes. Lagleder/trener henter nøkkel hos vakta, og har ansvar for at flater og håndtak tørkes av og at garderoben ryddes og låses etter bruk. 

Det er også viktig at du passer på deg selv!

  • Opphold deg mest mulig bak disken i kiosken og sett opp pleksiglasset. 
  • Det ligger hansker og masker i skuffene under kasse, bruk disse ved behov.