Hallvakter Bjølsenhallen

Velkommen som frivillig vakt for Sagene IF i Bjølsenhallen! Du finner generell informasjon om vaktordningen for anlegg her. Under finner du all informasjonen du trenger som vakt i Bjølsenhallen. God vakt og tusen takk for at du stiller opp for klubben!

Vaktlisten

Du finner vaktlisten for Bjølsenhallen for skoleåret 2023/2024 her.

Alle medlemmer i alle idretter som trener i Bjølsenhallen får 2 vakter pr år i hallen.

I vaktlisten finner du oversikt over hvilke idretter, grupper/lag, og personer som har vakt når.

Alle medlemmer i klubben har tilgang til å lese listen og å skrive seg på vakter.

Vakttider

Sagene IF skal ha vakter i Bjølsenhallen fom 15/30 min før åpning tom 15/30 min etter stenging.

Bjølsenhallens åpningstider:

• Mandag - fredag kl. 16.00 - 22.30
  • Lørdag kl. 09.00 - 18.00
  • Søndag kl. 10.00 - 20.00

Vaktskift:

• På hverdager er vaktene delt i to skift  - Kl. 16.00- 19.30 og kl. 19- 22.30.
  • På lørdager er vaktene delt i tre skift - Kl. 8.30- 12.00, kl. 12.00- 15.30 og kl. 15.00- 18.30
  • På søndager er vaktene også delt i tre skift - Kl. 09.45- 13.15, kl. 13.15- 16.45 og kl. 16.45- 20.15

Antall personer på vakt sammen:

• Fra skolestart på høsten til høstferien: En person på vakt på hverdager, to i helgene.
  • Fra etter høstferien til påskeferien: To personer på vakt alle dager.
  • Fra etter påskeferien og til sommerferien: En person på vakt alle dager.

Nøkler og koder

• Det sendes ut SMS-påminnelse fra klubben, i slutten av hver uke, til de som har vakt påfølgende/kommende uke. Denne skal besvares, slik at den enkelte vakt kan kvitteres ut på vaktlisten og få tilsendt oppdaterte koder til nøkkelboksen. Denne er i bunn av trappen, opp til hallen.
  • Ved oppstart/åpning skal vakten hente nøkkelen til hallen i nøkkelboksen, ved inngangsdørene til hallen.
  • Boksen er svart og er merket med "vakt".
  • Nøkkelen går til alle dører i hallen, med unntak av kioskdøren. Koden til kioskdøren kommer på SMS (el. kan fås fra lagleder).
  • Alle andre nøkler og kort du trenger finner du i kiosken/resepsjonen.
  • Nøkkelen må legges tilbake i i boksen igjen ved stenging.

Ansvar og oppgaver

Vaktenes ansvar:

• Å gjøre det hyggelig og trygt for alle å bruke Bjølsenhallen! Dette er det viktigste for oss!
  • Å være tilstede og passe på hallen! Det betyr å si fra om feil/mangler, utføre brannrutiner, forebygge innbrudd/hærverk og se til at alle oppfører seg.
  • Å drive kiosken og være vertskap for våre leietakere! Dette er viktig for vår økonomi.

Vaktenes arbeidsoppgaver:

• Du får en SMS av klubben, noen dager før din vakt, med en lenke til en sjekk-/oppgaveliste.
  • Du krysser av oppgavene etterhvert som du gjør dem, og sender inn sjekklisten når vakten er ferdig. Alt gjøres på din telefon.
  • Sjekklisten/-skjemaet er viktig fordi den også er Sagene IFs dokumentasjon, overfor anleggseier Oslo kommune, om at vi har gjort det vi skal.
  • Hver enkelt vakt, på alle vaktlag, skal sende inn skjema, men kun en pr vaktlag trenger å gjøre hver oppgave.

Du finner sjekklisten for vakter i Bjølsenhallen her (Du får denne på sms før din vakt).

Vakt i 2. etasje eller vakt i 3. etasje?

Det er mye aktivitet i hallen, og derfor er det i perioder nødvendig å ha to personer på vakt. Dette gjelder helgene fra sommerferien til høstferien, og alle dager fom. høstferien frem til påskeferien (er markert i vaktlisten).

I vaktlisten står det om du har kioskvakt/2.etasjevakt eller kampsportvakt/3.etasjevakt.

Er du alene på vakt, har du base/tilholdssted i kiosken. Derfra kan har du god oversikt og kan f.eks. lett følge med på trafikken til 3.etasje.

Når det er to personer på vakt samtidig, skilles det derfor mellom vakt i 2. etasje (kioskvakt) og vakt i 3. etasje (kampsportvakt):

• Kioskvaktene har ansvaret for å drive kiosken og møterommet, oppsyn med hovedinngangen og hele 2. etasje.
  • Kampsportvaktene har ansvar og oppsyn med kampsporthallene og hele 3. etasje.

Aktivitet i hallen

Du finner informasjon om og oversikt over aktiviteten i alle rom/saler i hallen her.

Alle treningstider er også hengt opp på innsiden av døra i kiosken.

Rutiner ved brannalarm

Sagene IFs hallvakt har ansvar for:

1. Å varsle - Meld fra til alle i hallen, ring brannvesenet tlf 110 (Ha på gul vest som henger i kiosken).
  2. Å redde - Få alle ut, lukk dører, hjelp brannvesenet med evakuering (alle ut på p-plass på andre siden av veien for hovedinngangen, Bergensgata 11).
  3. Å slokke - Prøv å slokke med brannslange eller håndslukkingsapparat.

Hallvaktsvikarer

Kan du ikke møte på vakt?

Dersom du ikke kan møte selv, kan du prøve å bytte med en annen foresatt/medlem. Alternativt kan du leie en av våre vaktvikar, fra listen nedenfor. Det er ikke anledning til å leie inn andre. Du betaler vakten direkte, kr. 150.- pr time, via Vipps. Når du får påminnelse om at du skal ha vakt, melder du tilbake om hvem av vikarene du har leid inn og tid for vakten.

Hallvaktsvikarer:

• Wenche Larsen Rustad, tlf: 93626544
  • Warsame Elmi, tlf: 46812693
  • Leo Harding, tlf: 98994660
  • Johan Scheldrup Lyng, tlf; 94054341
  • Ueal Ukbastion, tlf: 94100531
  • Hege Petrogalli, tlf: 94894934 (helst sms, jobber ettermiddag/kveld)
  • Elisabeth Høvås, tlf: 92610788

Annet

Dette er kun ekstra-info ved behov:

Kontaktinfo

Har du spørsmål om hvorfor du er satt opp på vakt, etc.: Kontakt lag-/idrettsleder.

Ta kontakt med administrasjonen om du:

• Har praktiske spørsmål før, under eller etter din vakt.
  • Opplever noe du synes er ubehagelig eller føles utrygt.

Da sender du epost eller ringer til Elisabeth Høvås.