Hjemmelagsregler

En lang rekke klubber spiller sine hjemmekamper i Bjølsenhallen.

Alle hjemmelag har ansvar for sine egne hjemmekamper, det er deres arrangementer.

Det betyr at de må forholde seg til hjemmelagsreglene under.

Sagene IF ilegger hjemmelag som bryter hjemmlagsreglene en bot på kr. 1000,-

Hva er hjemmelagets oppgaver?

1. Påse at eget lag og bortelaget følger ordensreglene i Bjølsenhallen.
  2. Sørge for at kampen gjennomføres i tråd med gjeldende retningslinjer fra krets/ forbund.
  3. Gjøre banen klar til kamp - mål og vant, sekretariatsbord- og stoler, klokke, innbytterbenker, utvisningsstoler.
  4. Ta imot dommerne - anvise dem til rett dommergarderobe, ha med og fylle ut dommerregning, fikse betaling.
  5. Ta imot bortelaget - anvis dem til rett garderobe.
  6. Sørge for bemanning av eget sekretariat - det er ikke tillatt å bruke Sagene IFs hallvakter.
  7. Ordne med kampskjema - ha med eget, fylle det ut, sende det inn til rett instans (forbund/ krets).
  8. Ha med seg eget idrettsutstyr og eget førstehjelpsutstyr/ veske - Sagene IF kan ikke låne ut sitt utstyr til alle.
  9. Rydde opp etter kampen - gjøre klar til neste kamp ved å moppe banen, sette vantet på plass, rydde rundt banen og i garderober.
  10. Påse at alle garderobenøkler blir levert til hallvakten før laget reiser hjem.

Hva er hallvaktens oppgaver?

• Være tilstede i hallen i hele åpningstiden - er der i god tid før kampene starter og er det en god stund etter at kampene er slutt.
  • Sørge for at du får nøkler til de garderobene du trenger - du må legge igjen bilnøklene e.l i depositum hos vakta.
  • Bistå med å finne fram til det du trenger i hallen - klokke, vant, mål, sekretariatsbord- og stoler, innbytterbenker, mopp....
  • Drifte kiosktilbudet i hallen - lage og selge enkel mat, drikke og kioskvarer.
  • Påse at hallen ser ok ut for alle besøkende - bytte søppelposer, påfyll toalett-og tørkepapir, rydde fellesområder.
  • Skal håndheve hjemmelagsreglene - dokumenterer og rapporterer brudd til Sagene IF.