Vil vise at alle er velkommen i vår klubb!

Eliteserien i innebandy smalt i gang i helgen! Vårt elitelag sesongåpnet på hjemmebane i Bjølsenhallen mot nyopprykkede Sarpsborg med en solid seier 8 – 1.

På Sagene IFs lag hadde kaptein, og banens beste spiller, Hilma Thofte på seg et regnbuefarget kapteinsbind, og det kommer hun til å på seg i alle kamper denne sesongen.

– Vi gjør dette for å vise at vår klubb og vår idrett er inkluderende og åpen for alle. Kapteinsbindet står for mye fint. Blant annet at mennesker er like mye verdt uansett hvilken kjønn man er, hva man tror, på og hvem man blir forelsket i. For vårt lag viser det også at vi elsker vårt sport innebandy, sier Hilma.

Det er laget selv som har tatt initiativ til å spille med kanteinsbindene.

– Det hadde selvfølgelig vært superkult om flere lag i Sagene IF, både i innebandy og andre av våre idretter, også ville spille med regnbuefargene. Men det viktigste for oss er at alle vi i Sagene IF møter menneskene rundt oss med respekt.

Styreleder i Sagene IF, Einar Eriksen, setter stor pris på initiativet fra elitelaget.

– Dette er et utrolig bra initiativ fra elitelaget, jeg er stolt over at vi har så fine forbilder i vår klubb! Vi vet at mange homofile ikke føler seg velkomne hos oss i idretten, og derfor er det viktig for oss å si tydelig fra om at Sagene IF er for alle! Jeg håper mange andre lag og grupper i klubben vil følge etter og spille med disse flotte kapteinsbindene!

Alle lag/ grupper i alle våre idretter som ønsker å gjøre som elitelaget kan hente regnbuefargede kapteinsbind på kontoret i Bjølsenhallen. Bare send en epost til post@sageneif.no først.

Etter bronse og sølv i 2015/2016 sesongen, og to sølv i 2016/2017 sesongen, er jakter vårt stjerner i striper en gullmedalje i årets sesong. I første kamp tok vi imot et ungt og nyopprykket Sarpsborg i Bjølsenhallen. Etter en litt treg start, løsnet det til slutt, og det ble en fin 8 – 1 seier. Du kan lese mer om kampen i innebandyavisa Assisten her.

Vi ønsker elitelaget lykke til i sesongen!