Sagene IF Svermen!

Hva er Svermen?

Svermen er Sagene IF sin kioskgruppe for ungdom.
Her kan ungdom 13- 16 år få prøve seg på en liten ekstrajobb som kioskselger.

Hvordan funker Svermen?

Svermen sin oppgave er å skape trivsel på Voldsløkka ved å gå rundt og selge kaffe og kioskvarer til publikum på sletta. Vi bruker ordentlig stilig stadionutstyr til å ha kaffe, sjokolade og iskrem i når vi går omkring og selger. Alle som er med i Svermen har på seg en Sagene IF genser eller T- skjorte med "Sagene IF Svermen" på når de er på jobb. Svermen tar kun kort og Vipps, ikke kontanter. Våre voksne vakter er alltid tilstede i kiosken på klubbhuset på Voldsløkka og hjelper ungdommene underveis.

Målet med Svermen er å:
  1. Lage et hyggelig miljø på Voldsløkka for våre medlemmer, motstandere og andre besøkende.
  2. Gi ungdom i Sagene IF arbeidstrening og muligheten til å tjene noen kroner.
  3. Skape et overskudd i kiosken vi kan bruke på aktivitet.

Hvem kan være med i Svermen?
Alle ungdom 13- 16 år som har lyst til å prøve seg i en liten ekstrajobb kan bli med i Svermen.
Det er viktig at du er motivert til å stå på og til å lære deg nye ting.

Når og hvor ofte jobber man i Svermen?
Hele Svermen får tilsendt en oversikt over alle vakter, du setter deg opp de de vaktene du har tid og lyst til å ta.
En vakt varer i 3 timer.
På hverdager er alle vaktene mellom kl. 17 og 22, de yngste får kun vakter fram til kl. 20.
I helgene er alle vaktene mellom kl. 10 og 16.

Får jeg opplæring?
Ja, du får opplæring av Sagene IF.
Dere går alltid to eller tre stk sammen, der en av dere har
vært med en stund og kan det meste.

Får man lønn for å være med i Svermen?
Ja, det får du.
En del av lønna er fast timelønn, den andre delen av lønna bestemmes av hvor mye du selger.
Du blir ikke rik, men det er fine lommepenger.

Hvordan blir du med i Svermen?
For å bli med må du sende en søknad sammen med en av dine
foreldre.
Vi leser søknaden din så fort vi klarer, også ringer vi deg
for å avtale et lite intervju.
Hvis du i din søknad og i ditt intervju viser at du er
motivert og til å stole på, så blir du en del av Svermen.