Sagene IF søker trenere for barn og ungdom

Fabian Ambrose, en av våre dyktige trenere for barn og ungdom, slutter for å begynne på studier, og vi søker derfor etter hans etterfølger. Vi leter etter en eller flere personer som alene eller sammen kan være trenere for Fotball Fritids Ordningen (FFO) for 5.-10. klassinger, allidrett for 3-5 åringer og turn for 6- 10 åringer. Sagene IF er en breddeklubb i sterk vekst, og våre trenere må være spesielt flinke til å få alle med. Mange av våre aktiviteter er helt eller delvis nye, så vi ser etter trenere som vil være med å utvikle disse videre. Trenerne blir en del av Sagene IF sitt sportslige team og rapporterer til vår rekrutteringsleder.

Sagene IF søker trenere

Sagene Idrettsforening ble stiftet i 1921 og er i dag et tradisjonelt breddeidrettslag med om lag 2000 medlemmer. Vi har aktiviteter innenfor allidrett, bandy, innebandy, fotball, landhockey, bryting, rugby, tennis, quidditch, dans, turn og sykkel. Sagene Idrettsforening har geografisk tilhørighet til Bydel Sagene (indre Oslo) og holder til på Voldsløkka og i Bjølsenhallen. Sagene IF er valgt ut som foregangsklubb av Oslo idrettskrets, og det viktigste for oss er at alle får være med. Du kan lese mer om klubben vår på våre nettsider www.sageneif.no

En av våre trenere for barn og ungdom slutter for å begynne på studier, og vi søker derfor etter hans etterfølger. Vi leter etter en eller flere personer som alene eller sammen kan være trenere for Fotball Fritids Ordningen (FFO) for 5.-10. klassinger, allidrett for 3-5 åringer og turn for 6- 10 åringer. Sagene IF er en breddeklubb i sterk vekst, og våre trenere må være spesielt flinke til å få alle med. Mange av våre aktiviteter er helt eller delvis nye, så vi ser etter trenere som vil være med å utvikle disse videre. Trenerne blir en del av Sagene IF sitt sportslige team og rapporterer til vår rekrutteringsleder.

Sagene IF søker derfor etter følgende:

• Trenere til vår Fotball Fritids Ordning (FFO) for 5.-10. klasse.
  • Trenere til våre allidrettsgrupper for små barn 3-5 år
  • Trenere til våre turngrupper for barn 6-8 år og 9- 10 år.

For å kunne tilby mer arbeid/flere arbeidstimer til hver enkelt trener, søker vi etter personer som kan være trener for flere typer grupper og idretter, eksempler:

• Du er turntrener, men kan også ha allidrettsgrupper for barn 3- 5 år.
  • Du er fotballtrener, men kan også ha allidrettsgrupper for barn 3-5 år

Ansvar og oppgaver:

• Sørge for at barna og ungdommene trives i klubben og blir glad i aktivitet.
  • Delta i å lage årsplaner og sportslige planer for prosjektene.
  • Planlegge og gjennomføre treningene i prosjektene i tråd med planene.
  • Igangsette og utvikle prosjektene sammen med øvrige trenere.
  • Veilede unge trenerassistenter.
  • Hjelpe til ifm måltider i fotball fritids ordningen.
  • Holde orden på utstyr og deltakerlister.
  • Kontakt med foreldre og foresatte.

Kompetanse og erfaring:

• Trenere må ha fylt 18 år å ha fullført videregående utdanning.
  • Trenerne for fotball fritids ordningen må ha erfaring med fotball og som fotballtrenere.
  • Trenerne for turn må ha erfaring med turn og som turntrener.
  • Evnen til å engasjere barn og ungdom i fysisk aktivitet er viktig.
  • Praktisk arbeidserfaring med å lede aktivitet for barn og ungdom vil vektlegges.
  • Egen erfaring fra idrett og fysisk aktivitet vil telle positivt.
  • Personlig egnethet vektlegges.

Hva kan Sagene IF tilby?

• Flotte nye anleggsfasiliteter i Voldsløkka idrettspark.
  • Trenerkurs og supplering av kompetanse.
  • Et godt arbeidsmiljø.
  • Muligheter til å være med å bygge en klubb med mye potensial og store utviklingsmuligheter.

Egenskaper: Engasjert, inkluderende, ansvarsfull, Initiativrik, løsningsorientert.

Arbeidssted: Voldsløkka idrettspark, Bjølsenhallen, gymsalene på de lokale skolene.

Stillingsprosent:Etter avtale, men så høy som vi får til for hver trener.

Arbeidstid:I utgangspunktet mandag – torsdag kl. 14- 18/19, pluss noe helgearbeid.

Lønn: Etter avtale.

Politiattest: Politiattest må framvises i tråd med idrettens lov.

Tiltredelse:  Ila uke 34, eller så raskt som mulig.

Søknad:

Søknad med CV og referanser sendes på e-post til rekrutteringsleder@sageneif.com så raskt som mulig innen 16. august.

Skriv i søknaden hvilke av de 2 trenerrollene du søker på (FFO + allidrett, eller turn + allidrett).

Spørsmål kan rettes til: Rekrutteringsleder Pak Ling Li, telefon 45439002, epost samme som over.