Sagene IF allidrett for små stjerner i striper!

Sagene IF allidrett er for våre minste stjerner i striper! Du kan være med fom det året du fyller 4 år og til du begynner på skolen. Vi er nå i gang med høstens aktivitet, og vi har ledige plasser i flere grupper. Under kan du lese mer å melde deg på.

Allidretten handler om å øve på grunnleggende motoriske ferdigheter (hoppe, hinke, løpe, kaste, rulle) gjennom lek og idrett. Det er egne grupper for 4-åringene og for 5- åringene. Aktiviteten ledes av 2 instruktører fra Sagene IF, men det forventes at foreldrene er med og hjelper til.

I høst har vi ledige plasser på følgende grupper:

• Født 2017 - Mandag - Bjølsen Skole 17:00-18:00
  • Født 2017 - Mandag - Nordpolen Skole 17:00-18:00
  • Født 2018 - Tirsdag - Nordpolen Skole 17:00-18:00
  • Født 2018 - Onsdag - Bjølsen Skole 17:00-18:00
  • Født 2017 - Onsdag - "Allidrett kampsport" Bjølsenhallen 16:30-17:30

Meld deg på her!

Det første året på allidrett (4 åringene) fokuserer vi veldig mye på lek og morro, samtidig som vi skal bli kjent med hverandre og oss selv. Det vil si at vi skal lære oss de ulike kroppsdelene våre og hvordan vi kan bruke dem i ulike øvelser og leker. Samtidig som vi øver mye på balanse og koordinasjon. Du kan bli med på det første året med Allidrett fra høsten det året du fyller 4 år.

Det siste året på allidrett (5- åringene) fokuserer vi mer på samarbeid. Det betyr at vi skal jobbe mer sammen i de ulike øvelsene og lekene. Samtidig skal vi fortsette med balanse og øye-fot-koordinasjon. GJennom året får du også prøve flere av de ulike idrettne vi har her i Sagene If. Du kan bli med på det andre året med Allidrett fra høsten det året du fyller 5 år.

Allidrett Kampsport er en egen gruppe for de som har lyst til å drive mer med gymnastikk og kroppsbeherskelse. Her fokuserer vi mer idrettene Bryting, Judo og Turn, og ikke så mye fokus på ballidretter. Dette er en fin gruppe for barn som liker å slå hjul, stå på henda eller leke-bryte. Denne gruppa trener i Bryterommet i Bjølsenhallen (3. etg).

VIKTIG!

I Sagene IF får alle være med uansett! Det betyr at vi dekker treningsavgiften for deg om du har behov for det, alt du trenger å gjøre er å krysse av for dette i skjemaet for innmelding. For å få til dette så må også alle bidra litt på dugnad, det betyr at alle medlemmene i klubben må være med på 4 dugnader pr år.!

Du kan lese mer om allidrett her!

Velkommen til alle nye små stjerner i striper!