Dugnad som vaktmannskap på Bjølsen skole under Norway cup!

Norway cup går av stabelen fra 27. juli til 4. august. I år skal Bjølsen skole brukes som et av overnattingsstedene for lagene som kommer langveis fra.

Omlag 400 personer skal bo på Bjølsen skole ila uka. Vi har fått mulighet til å jobbe dugnad som vaktmannskap på skolen hele uka. Også denne gangen vil inntektene du jobber inn som vakt gå til din avdeling/ idrett. Vi håper mange av våre stjerner i striper klarer å legge inn en dugnadsinnsats før ferien er over! Under følger mer informasjon.

NÅR ER DUGNADEN?

Vi skal ha vakter døgnet rundt i perioden lørdag 27. juli kl. 07 tom søndag 4. august kl. 18.
I tillegg trenger vi et lite rigge- lag fredag 26. juli kl. 19- 23, og et rydde- lag søndag 4. august kl. 17- 23.
I vaktlisten finner du oversikt over tidspunktene for de ulike vaktene.
Vaktlisten ligger her.

HVA SLAGS OPPGAVER SKAL VI GJØRE?

• Ha overordnet ansvar for skolen under Norway Cup og bistå deltakere som bor på skolen mens de er der.
  • Ta imot matvarer og servere frokost hver morgen til deltakerne som bor på skolen (brødmat og pålegg).
  • Sørge for vakthold på skolen (adgangskontroll) og gå brannrunder på nattetid (Du får opplæring av din skiftleder)
  • Salg av kioskvarer (hele overskuddet går til Sagene IF)

Ingen vakter skal jobbe alene, vi er minst 3 stk på vakt hele tiden.

Alle vakter får opplæring av sin skiftleder.HVA ER ALDERSGRENSA FOR Å VÆRE DUGNADSVAKT?
Det skal til enhver tid være en skiftleder og en brannleder på vakt, begge disse må være over 20 år.
Øvrige vakter i vaktlisten kan være ungdommer, de må fylle 15 år i 2019.
Det er bare hyggelig og helt supert om barn og ungdom under 15 år vil være med å hjelpe til! De teller da ikke som en av de formelle vaktene vi må dekke, men de kan fint hjelpe til slik at vi får en kiosk i toppklasse.
Det er altså ikke noe problem for foreldre å ta med barna sine på dugnaden om de ønsker det.
HVOR MYE TJENER VI PÅ DUGNADEN OG HVORDAN FORDELES PENGENE?Vi får 60.000 kr for vaktoppdraget.
I tillegg får vi hele overskuddet vi klarer å få ut av kiosken.
Pengene du jobber inn går til din avdeling/ idrett, dette utgjør omlag 500 kr. pr. vakt.
HVA GÅR NATTEVAKTENE UT PÅ?
Vi skal ha 5 stk vakter hver natt, inkludert en skiftleder og en brannvakt over 20 år.
Det er kun en av vaktene som må være våken om gangen, resten kan hvile på eget rom.
Vakten som er våken skal gå brannrunder.
Du må ha med deg det du trenger for å overnatte.
KAN JEG TA FLERE VAKTER ETTER HVERANDRE ELLER ILA DUGNADSPERIODEN?
Ja, dette er ikke tungt arbeid!
Har du hatt nattevakt, må du har et skift pause før du kan jobbe på nytt.
HVORDAN MELDER JEG MEG PÅ?
Du melder deg på direkte i vaktlisten her.
Husk å fylle ut alle felter på de vaktene du tar.
Får du ikke til å melde deg på? Ta kontakt med dugnadsansvarlig (se under).
Et det fult på deg vaktlaget du ønsker deg/ har mulighet til? Skriv deg opp med ønsket vakttid under vaktlisten.
Vi oppfordrer spesielt dere som ikke hadde anledning til å delta på dugnaden på Tons of Rock til å skrive dere opp her.
HVA ER FRISTEN FOR Å MELDE SEG PÅ?
Du må melde deg på så fort som mulig, og senest ila 25. juli.
HVOR OG NÅR SKAL JEG MØTE OPP?
Du møter opp på Bjølsen skole senest 15 min før din vakt starter.
Din skiftleder tar deg imot her.
HVA SLAGS KLÆR OG UTSTYR TRENGER JEG?
Du får T- skjorte av arrangør, ta ellers på vanlige arbeidsklær og gode sko.
Skal du jobbe natt, så må du ta med sovepose og liggeunderlag, og annet du trenger for å overnatte.
FÅR DUGNADSVAKTENE MAT?
Du får drikke, men ikke mat.SKAL DU VÆRE SKIFTLEDER?
Alle skiftledere må delta på et møte på Ekeberg skole 26. juli kl. 17, her gis all opplæring.
Alt du trenger å vite står i vaktinstruksen til Norway cup, du finner den her.
KONTAKTPERSONER I SAGENE IF
Har du spørsmål, ta kontakt med vår dugnadsansvarlig:
Ragnhild W. Dahl (leder Quidditch).
Epost: lederquidditch@sageneif.com
Tlf: 976 48 456

Ragnhild har tatt på seg å organisere denne dugnaden, det betyr at hun:
Står for kontakten og koordineringen med Norway cup.
Har ansvar for kontakten og koordineringen med Bjølsen skolen.
Skal mobilisere folk til alle vaktene i vaktlisten.
Sørger for opplæring og informasjon til skiftledere og vaktmannskap.
Planlegger og organiserer kiosk.