Dugnad på Oslo Sommertid 2018 – Vaktliste og info!

Sagene IF skal jobbe dugnad på Oslo Sommertid også i 2018.

Det er selveste Eminem som er det store trekkplasteret i år! Alle billetter er solgt, 55.000 mennesker kommer til Voldsløkka, dette blir dermed tidenes største konsert på norsk jord! Årsmøtet har bestemt at overskuddet fra dugnaden i år skal gå til anlegg generelt, dvs. både klubbhus og Bjølsenhallen.

I 2017 var det Marcus & Martinus som var headlinere på Oslo sommertid. Da jobbet over 400 stjerner i striper dugnad til inntekt for vårt nye klubbhus. Det var vår største dugnad noensinne, og vi fikk inn nær 350.000 kr.

Meld deg på i dag!Klarer vi å stille med enda flere stjerner i striper i år?

Vi trenger din hjelp!

Les mer under.
Meld deg på i dag!

Om Oslo Sommertid

Oslo Sommertid er et konsept der programmet er bygget rundt hovedartisten for dagen- Eminem. Arrangør er Friction AS som er en av landets største konsertarrangører og har lang erfaring med store konserter. Alle billettene som ble lagt ut for salg er solgt. Konserten skal foregå på gressletta på Voldsløkka kl. 14- 21. Det blir kun konsert på lørdagen. Hele området vil gjerdes inn, og det legges beskyttelse over gresset slik at banene ikke blir ødelagt. Arrangementet er godkjent av Oslo kommune. Du kan lese mer om Oslo sommertid her.

Vi skal stille med folk til 500 vakter, hver vakt er 8 timer inkludert 30 min pause. Aldersgrensen for å være med på dugnaden er 16 år (fyller 16 år i 2018). De oppgavene vi skal gjøre er for eksempel Renovasjon, pant, opp- og nedrigg, catering/ matservering, salg popcorn. Vi vil ikke ha egen kiosk i år, men våre vakter kan settes til å jobbe i arrangørens kiosker. Det vil bli alkoholservering på konserten, men kun på avgrensede områder.

Påmelding!

Alle melder seg på dugnaden her.
Du må fylle inn navn, idrett og hvilke dag(er) du kan jobbe.
Hvis du skal melde deg på via mobil, så må du laste ned appen du får beskjed om å laste ned.

Vaktlisten

Vaktlisten er nå endelig klar.
Du finner den her (google).
De som er markert i gult i listener teamledere. Det betyr at blir arbeidsleder for en gruppe og kontaktperson for Oslo sommertid underveis.

Alle arbeidsledere er invitert på briefingmøte fredag kl. 17.30 i det nye klubbhuset på Voldsløkka. Vi anbefaler arbeidslederne som ønsker litt mer info om arbeidsoppgaver og en prat med arrangør i forkant om å bli med på møtet.

Vi ber om at du går gjennom listen og sjekker hvilken vakt/ vakter du er satt opp på.Ta kontakt med oss hvis:

Det som står i listen er feil eller du må bytte vakt.
Du er satt opp på flere vakter og ikke har anledning til det.
Du er satt opp som teamleder og ikke ønsker det.
Vi mangler en del vakter på søndag. Hvis noen som jobber fredag/ lørdag også kan jobbe søndag, så ta kontakt med oss.

Praktisk info til alle vakter

Hvor skal du møte opp? Ved hovedinngangen nye klubbhuset.
Når skal du møte opp? 15 – 30 min før din vakt (registrering).
Får jeg akkreditering? Du får akkreditering ved oppmøte/ registrering.
Hva skal jeg gjøre? Det er enkle og greie oppgaver, du får den infoen du trenger ved oppmøte.
Hvor lenge er vaktene? 8 timer, inkludert 30 min pause/ mat.
Får jeg mat? Du får mat (bagetter; alle hallall, en del er glutenfrie) og drikke (en brus 0,5 liter) av oss.
Hva skal jeg ha på meg? Solide arbeidsklær og sko, du får T- skjorte av oss når du kommer.
Det er meldt sol og 30 varmegrader, ta med drikkeflaske, solkrem og solbriller/ caps.

Økonomi

Vi har inngått en avtale med arrangør, her framgår vilkårene:

Klubben får 900 kr pr vakt/skift, tilsammen 450.000 kr hvis vi klarer å stille med 500 vakter.
Vi får også i år all pant, estimert av arrangør til å bli 20.- 40.000 flasker.
Klubben får også 10.000 kr for arbeidet som legges ned i vaktlisten i forkant av dugnaden.
I år som i fjor har arrangør gjort det mulig å donere penger til Sagene IF når du kjøper billetter.
Arrangøren skal leie deler av det umøblerte klubbhuset i 14 dager i perioden.
Årsmøtet 22. mars vedtok at overskuddet fra dugnaden i år skal gå til anlegg, dvs både til Voldsløkka og til Bjølsenhallen.Det betyr at alle avdelinger/ idretter vil nyte godt av disse pengene. Vi er allerede i gang med å innrede og bygge kiosk i klubbhuset, og pusse opp kiosken i Bjølsenhallen.

Organisering

Forarbeidet til dugnaden organisert slik:

 Ledergruppa i Sagene IF (alle avdelingslederne) har vedtatt å fordele vaktene slik:

FOTBALL: 271 vakter
INNEBANDY: 80 vakter
RUGBY: 49 vakter
BANDY: 36 vakter
BRYTING: 32 vakter
TENNIS: 24 vakter
LANDHOCKEY: 11 vakter
 Arbeidsutvalgene i den enkelte avdeling fordeler disse på sine lag/grupper, lagleder/gruppeledere finner personer til de vaktene laget/gruppa har fått.

 Pak Ling Li ansettes i 40 % stilling som koordinator for dugnaden i perioden 1. april – 8. juli. Hans oppgave er å lede arbeidet før, under og etter dugnaden, sørge for god informasjon til avdelinger og medlemmer, samt utarbeide en vaktliste og følge opp arbeidsutvalgenes arbeid med denne.

Informasjon

Vi vil legge ut all informasjon om dugnaden på denne siden.
Vi vil også bruke vår lukkede Facebookgruppe for medlemmer til å informere om dugnaden. Den heter «Sagene IF medlemmer» og du finner den her. Vi anbefaler alle å melde seg inn i gruppa. Det er den samme gruppa vi brukte i 2017, bare med nytt navn. Her vil vi legge ut informasjon og beskjeder underveis (vil også sendes ut på andre måter). Og dere vil kunne stille spørsmål, bytte/dele vakter med andre osv.

Spørsmål?

Har du spørsmål?
Ta kontakt med dugnadskoordinator Pak Ling Li.

Også er det faktisk helt sant det…. .at frivillig arbeid gjør deg lykkeligere……bare se her!