Bli kjent med Sagene IFs landhockey seniorlag

I helgen deltok Sagene IFs landhockey seniorlag på MASK Cup, som ble arrangert av Mortensrud-Aker Sportsklubb og holdt på vår egen landhockeybane utenfor klubbhuset. Til vanlig spiller laget i Elite-serien i landhockey, og trener to ganger i uka. Landhockey senior er et mangfoldig lag med godt samhold og tydelige mål og fokusområder. Dette er Sagene IF landhockey senior:

Landhockey senior er et lag med stort mangfold, med i dag omtrent 20 spillere. Mange på laget har spilt siden de var barn, mens andre har kun spilt i litt over ett år. En ting spillerne selv trekker fram som en positiv ting, er at det er mange på laget fra forskjellige land, blant annet New Zealand, Australia, Argentina og Nederland. Sofia fra Argentina visste at hun ville flytte til Norge, men bestemte seg for Oslo først etter hun hørte om Sagenes landhockeylag.

– Det beste med laget er at det er så mange her fra forskjellige land, forteller Sofia.

Asim, som begynte på laget, og landhockey, for bare litt over ett år siden, trekker også fram det fine mangfoldet:

– Det er kjempebra! Det er mange internasjonale studenter som kommer hit og spiller med oss, noe jeg synes er veldig fint fordi de får en følelse av tilhørighet når de er, forteller han.

Et tydelig fokus

Jimena har spilt landhockey i over 20 år og startet på laget for tre år siden. Ifølge henne har laget et tydelig fokus:

– Vi har fokus på å bygge lag og ha det gøy, og ikke på å prestere, eller om vi vinner eller taper. Derfor har vi et veldig godt samhold i laget, forteller hun.

Dette kan Asim bekrefte:

– De andre på laget tok meg veldig godt imot, og det er veldig god stemning i gjengen. Vi fokuserer på å ha det gøy sammen fordi det er da vi spiller best.

Det beste med cup

Det gode samholdet skinner godt igjennom når laget spiller kamper sammen. I helgen deltok laget på MASK Cup, og spilte kamper med høyt nivå og tempo, og ikke minst god stemning. Spillerne på laget oppmuntret hverandre på banen og heiet på hverandre, uansett hva. Også i pausene var det god stemning og laget satt samlet og så på kamper, snakket sammen og heiet på de andre lagene.

– Det beste med cup er å være med laget. Energien i laget er veldig bra, så vi koser oss masse, sier Sofia.

– Vi har alltid lyst på flere spillere

– Har dere som lag noen ambisjoner og mål dere ønsker å oppnå?

Vi ønsker å alltid være nok folk på banen sånn at vi får gode treninger. Vi har alltid lyst på flere spillere og alle er velkomne, selv om de aldri har spilt før eller har spilt masse, om de er 20 eller 50 år, sier Jimena med et smil om munnen.

Hvis du ønsker å prøve deg på landhockey sammen med denne fine gjengen, kan du komme på prøvetrening på landhockeybanen utenfor klubbhuset, mandager og onsdager fra 19:00–21:00. Fra oktober begynner laget med treninger innendørs. Info om tid og sted kommer!

Se flere bilder fra MASK Cup her: