SMITTEVERNREGLER FOR KLUBBHUSET OG ANLEGGENE PÅ VOLDSLØKKA

(Oppdatert 25. mai 2021)

 

Sagene IF følger de smittevernreglene vi til enhver tid får av myndighetene, idrettsforbundet og anleggseier Oslo kommune. 

Hvis smitte oppdages hos spillere, trenere, foreldre eller andre besøkende i klubbhuset, så risikerer vi at huset og anleggene må stenge i 10 dager.  

For å unngå dette, og holde huset åpen for flest mulig, så er vi avhengig av at alle besøkende følger reglene under. 

Klubber og lag/grupper som bryter reglene vil ikke få lov til å bruke huset/anleggene. 

Alle må være med på dugnaden! 

Regler! 

  1. De 5 generelle smittevernreglene på plakaten over gjelder også i klubbhuset og på alle anlegg i Voldsløkka idrettspark.  
    • Hold 1 meters avstand
    • Bruk maske om det ikke er mulig å holde 1 m!
    • Vask hendene før og etter trening
    • Bruk kun egen drikkeflaske. 
    • Rengjør felles utstyr før og etter trening. 
    • Hvis du er syk, bli hjemme! 
  2. Regler for aktivitetsflatene på Voldsløkka
    • Generelt for alle anlegg 
      • Sagene IF informerer om reglene, det er ditt personlige ansvar å følge dem! 
      • Brudd på reglene kan føre til bortvisning fra anlegget av Sagene IF og bøter fra politiet. 
    • Alle fotballbaner og landhockeybanen:
      • Sagene IF sine idretter og lag har førsterett på all bruk av banene, øvrige klubber som ønsker å bruke banene må ta kontakt med Sagene IF. 
      • Gjelder for både organisert og uorganisert aktivitet: 
        • Aktivitet for unge under 20 år er kun tillatt i grupper på 30 stillere (+nødvendige voksne) som er unntatt avstandskravet under trening. 
        • Aktivitet for voksne over 19 år er tillatt i grupper på 20 spillere som holder 1 m avstand også under trening. 
        • Uorganisert aktivitet for vokse over 19 år kan foregå på alle baner når barn og ungdom ikke trener, og er tillatt i grupper på 20 spillere som holder 1 m avstand også under aktiviteten. 
    • Voldsløkka tennisbaner (Åpner mandag 22. mars)
      • Åpent for alle, så lenge de overholder smittevernreglene og booker bane i forkant. 
      • Bgrens antall partnere du spiller tennis med. 
      • Hold minimum 1 m avstand hele tiden (inkl. under spill). 
      • Ikke gå inn på banen før de som er der før deg har gått av banen.
      • Utlån av tennisutstyr er stengt. 
      • Tennisforbundets Korona- plakat
  •  
  1. Regler for klubbhuset 
    • Bruken av klubbhuset er noe begrenset.      
      • Hovedregelen er at du kan gå inn å gjøre det du skal, også går du ut igjen.
      • Det er ikke lov å oppholde seg i huset for andre enn våre vakter, ansatte, ledere og de som skal hente utstyr til trening. 
      • Sagene IF har vakter i huset, som har tilsyn med anleggene og med smittevern, man - fre kl. 16-22, lø og søn kl. 111- 18.
      • Det er tillatt å bruke toalettene, fylle vannflaska, hente utstyr og handle i kiosken. 
    • Garderobene er stengt
      • Det betyr at de heller ikke skal brukes til skifting og oppbevaring, dette må gjøres på banen/tribunen.
      • Døren fra foajeen og inn i garderobegangen skal være stengt og låst hele tiden.  
    • Kiosken er åpen, men du har ikke lov å sitte inne å spise/drikke. 
      • Vi vil kun ha åpent med et begrenset vareutvalg. 
      • Hvis/når kiosken er åpen, skal de som handler holde 2 m avstand i køen, bruke mundbind og ta med all mat og drikke ut.
      • Våre vakter oppholder seg i kiosken for å holde avstand til brukerne.
    • Møtrommene. 
      • Møtrommene er åpne og kan brukes så lenge smittevernreglene overholdes 
      • Det skal max være 20 stk tilstede på et møte, deltakerne skal sitte på faste plasser 1- 2 m fra hverandre. 
      • Møtearangør skal tørke over håndtak og flater før og etter møtet. 
      • Vi leier ikke ut festsalen til selskaper. 
    • For de som besøker klubbhuset: 
      • Alle skal ta på seg antibac før de går ut og inn av huset, dette står lett tilgjengelig ved inngang/utgang.
      • Maske skal brukes om det er utfordrende å holde 1 meters avstand til andre. 
      • Festsalen skal holdes låst og skal ikke brukes av andre enn Etter skoletid og FotballFritidsordningen. 
      • Resten av 2. etasje skal kun brukes av ansatte/ledere i klubbene som holder til i huset, de kan kun være 20 stk og de må booke i forkant. 
      • Alle som bruker en sal/rom har ansvar for å tørke over flater og håndtak med såpe og vann/antibac.
      • Møterommene skal holdes låst når de ikke brukes.   
      • Alle som besøker klubbhuset må registrere seg.  
  1.  
  •