SMITTEVERNREGLER FOR KLUBBHUSET/ VOLDSLØKKA

Sagene IF følger de smittevernreglene vi til enhver tid får av myndighetene, idrettsforbundet og anleggseier Oslo kommune. 

Hvis smitte oppdages hos spillere, trenere, foreldre eller andre besøkende i klubbhuset, så risikerer vi at huset må stenge i 10 dager.  

For å unngå dette, og holde huset åpen for flest mulig, så er vi avhengig av at alle besøkende følger reglene under. 

Klubber og lag/grupper som bryter reglene vil ikke få lov til å bruke huset. 

Alle må være med på dugnaden!

Regler! 

  1. De 5 generelle smittevernreglene på plakaten over gjelder også i klubbhuset og i Voldsløkka idrettspark. Den enkelte bruker har ansvar for dette. 
    • Hold 1 meters avstand (for seniorer gjelder dette også under aktiviteten, for barn gjelder det kun før og etter aktiviteten). 
    • Vask hendene før og etter trening
    • Bruk kun egen drikkeflaske. 
    • Rengjør felles utstyr før og etter trening. 
    • Hvis du er syk, bli hjemme! 
  2. Klubbhuset er kun åpen for de som har noe der å gjøre, ingen andre skal slippe inn. Sagene IFs tilsynsvakt har ansvar for å passe på dette. 
    • Hvem har noe i klubbhuset å gjøre? - Brukere av idrettsanleggene på Voldsløkka (spillere, publikum, dommere), kunder til kiosken, brukere av møterom og festsal som har booket i forkant, Sagene IFs medlemmer som skal hente utstyr. 
  3. Det er rutiner for inngang/utgang av klubbhuset. Sagene IFs tilsynsvakt har ansvar for å passe på dette. 
    • Det er inngang på baksiden mot parken og utgang på forsiden mot landhockeybanen, dette er skiltet. 
    • Det er høyrekjøring i hele bygget, holde avstand! 
    • Alle skal ta på seg antibac før de går ut og inn av huset, dette står lett tilgjengelig ved inngang/utgang. 
  4. Det er rutiner for bruk av rom/saler i klubbhuset. Sagene IFs tilsynsvakt har ansvar for å passe på dette.
    • Det skal max være 20 i hvert rom/sal. 
    • Alle som bruker en sal/rom har ansvar for å tørke over flater og håndtak med såpe og vann/antibac. Vakta skal dele ut engangskluter og sprayflasker med såpe/vann til de som trenger det.
    • Møterommene skal holdes låst og kun åpnes for de som har forhåndsbooket. 
    • Festsalen skal kun brukes av leietakere i helgene, vakta får beskjed av klubben om det er utleie. Ellers skal salen holdes låst, og aldri brukes som møtelokale på kveldstid.  
  5. Garderobene i klubbhuset kan brukes, men med begrensninger/restriksjoner. Sagene IFs tilsynvakt og trener/lagledere har ansvar. 
    • I klubbhusets åpningstider (man - fre kl. 16- 22.30, lø kl. 9- 18 og søn kl. 10-20):
      • Garderoben skal kun brukes til oppbevaring av utesko, klær og sekker/bager, dusj og toaletter inne i garderobene er stengt og skal ikke brukes.  
      • Lagleder/trener henter nøkkel hos tilsynsvakten, og har ansvar for at flater og håndtak tørkes av og at garderoben ryddes og låses etter bruk.
    • På dagtid hverdager (man - fre kl. 8- 16): 
      • Leietakere/skolene kan bruke garderobene, men kun 2 og 3. 
      • Dusjer og toaletter kan brukes ved sterkt behov, vi anbefaler det ikke.
      • Leietaker/skolene v/den enkelte lærer har ansvar for å sjekke at alt er ok og tørke av flater og håndtak etter bruk.  
  6. Kiosken er åpen, men med begrensninger. Sagene IFs tilsynsvakt holder kiosken åpen. 
    • Det skal kun selges varer som er pakket inn, vi lager ikke noe mat (vaffler). 
    • Vi tar kun kort og vipps, ikke kontanter. 
    • Det er ingen andre enn Sagene IFs tilsynsvakter som skal inn i kiosken. 
    • Vakta må ta antibac på hver gang de går ut/inn av kiosken, og alle flater skal tørkes over når vakta er slutt. 
  7. Det er rutiner for gjennomføring av kamper. Hjemmelaget har selv ansvar for dette.
    • Sagene IF fotball har laget en egen sjekkliste og registreringsskjema som liger i kiosken, del ut til lagledere som spør etter det.
    • Du finner også tomme dommerregninger og dommerfløyter i kiosken, del ut til dommere som spør etter dette.
  8. Alle som besøker klubbhust må registrere seg. Sagne IFs tilsynsvakt har ansvaret for dette. 
    •  
    • For klubber, lag og skoler som har oversikt over sine utøvere/elever i interne registre, så er det kun lagleder/trener/lærer som må registrere seg. 
    • Foreldre/de som følger trenger kun å registrere seg selv, ikke barnet.
    • Du registrerer deg digitalt med din mobiltelefon: