Velkommen til Stjernesommer 2023!

Sagene IF inviterer alle barn på gratis Stjernesommer! Det blir program man - fre kl. 10-15 fom uke 26 tom uke 33. Du får prøve deg i masse ulike idretter og aktiviteter, både ute på Voldsløkka og inne i Bjølsenhallen. Alle barn som går i 1.- 7. klasse nå, pluss de alle som starter i 1. klasse til høsten er velkommen! Under kan du lese mer og melde deg på. Vi gleder oss!

For hvem?

Uke 26:

• Alle barn som begynner i 5.-7. klasse til høsten.
  • Para- utøvere 12-18 år (eget opplegg, se her)

Fom uke 27 tom uke 32:

• Alle barn som nå går i 1. - 7. klasse nå.
  • Pluss alle barn som starter i 1.klasse til høsten.

Hvor?

Vi skal ha aktivitet både utenførs på Voldsløkka og innendørs i Bjølsenhallen.
I uke 26 og uke 27 er oppmøtet alle dager i Bjølsenhallen, alle andre uker er oppmøtet på klubbhuset på Voldsløkka.

Pris:

Gratis!

Ta med:

• Vannflaske
  • Stor matpakke (de får frukt av oss hver dag).
  • Klær og sko til å være aktive i både ute og inne.
  • Regntøy og skift.
  • Solkrem

Program og aktiviteter (for alle ukene):

Mandag - fredag kl. 10-15:

• Kl.10:00: Oppmøte på klubbhuset ved Voldsløkka Landhockeybane
  • Kl. 10:30: Aktivitet/Idrett
  • Kl. 11:30: Lunch og leker
  • Kl. 13:30 Aktivitet/Idrett
  • Kl. 15:00 Dagen er ferdig og barna hentes eller går hjem selv

Eksepler på aktiviteter deltakerne får prøve seg på ila Stjernesommer:

Landhockey, fotball,  dart, rugby, judo, tennis, bryting, innebandy, turn, dans, fresbe og håndball. Også har vi masse morsomme leker og spill til både innendørs og utendørs bruk.

Grupper:

Ditt barn vil være i en fast gruppe med  faste gruppeledere gjennom hele uka, slik at både barn og voksne blir godt kjent. Gruppelederne er ansatte i Sagene if og ungdom i sommerjobb hos oss. Vi deler inn i gruppene første dagen (mandagen). Våre gruppeledere vil stå med skilt hvor det står Trinn 1 til 8. Gå til trinnet du tilhører. Vi tar hensyn til gruppeønsker, så langt det er praktisk mulig.

Påmelding:

Her kan du melde deg på Stjernesommer 2023: PÅMELDINGSSKJEMA STJERNESOMMER 2023

Blir det fullt en uke, stenger vi påmeldingen for denne uken.

Du kan melde deg på så mange uker du vil.

Du får en bekreftelse på skjermen på at skjemaet er sendt inn, dette er en bekreftelse på at du har fått plass.

Det betyr at du bar kan møte opp første dagen den uka du har meldt deg på,

Har du mulighet til å være med som frivillig?

Stjernesommer er gratis!

Det får vi til på grunn av økonomisk støtte fra Oslo kommune og hjelp fra ungdom i sommerjobb hos bydel Sagene.

For å gjøre Stjernesommer til en positiv opplevelse både for deltakerne og for ungdommene i jobb, så trenger vi også en del frivillige voksne foreldre.

Har du mulighet til avse litt tid den/de ukene ditt barn er med på Stjernesommer, så setter vi stor pris på det.

Oppgavene du vil få er å hjelpe til rundt aktiviteten, feks med å se barn som trenger litt ekstra støtte, sørge for at det er hyggelig å komme på Stjernesommer for alle, holde orden på deltakerlister, passe på at det er rent og pent, støtte ungdomstrenerne....

Vi har lagt inn et spørsmål i påmeldingsskjemaet om dette, har du lyst så krysser du av for at du kan bidra, så tar vi kontakt med deg.

Til dere som har meldt dere som frivillige:
Tusen takk, det setter vi stor pris på!
De dagene du ønsker å være frivillig, så møter du opp sammen med ditt barn kl 10. Når barna har kommet i gang med aktiviteten, vil en av våre ansatte ta kontakt og vise deg/sette deg i gang.
Oppgaver du vil hjelpe til med er kutting og servering av frukt, rydding og orging av utstyr og kjøkken, hjelpe/trøste barn, innsjekk/utsjekk av barn, finne på noe koselig fredagen, være resepsjonist i hall/hus. Du vil alltid være sammen med flere.

Spørsmål:

Ta kontakt på epost: post@sageneif.com
Eller på telefon: 91912814 (man - fre kl. 11-16)

Her finner du eposten som lble sendt ut i uke 25 til alle deltakerne alle ukene.

Her kan du se noen bilder fra Stjernesommer 2022!

Velkommen!