STJERNESOMMER! 

Sagene IF ønsker barn og ungdom velkommen til Stjernesommer! 

Dette blir tidenes aktivitetssommer i Sagene IF! Aldri før har klubben hatt så mye aktivitet i skoleferien (Uke 26- uke 33)! Målet er å skape idrettglede for 340 barn og ungdom hver uke! Dette får vi mulighet til takket være god støtte fra Oslo kommuen og Oslo idrettskrets. Alle aktivitet er gratis! 

 

Etter mange uker der vi nesten ikke har sett hverandre og det har vært mye stillesitting innendørs, er det nå endelig tid for å være aktiv med venner igjen! Hver eneste hverdag hele skoleferien (man - fre fom uke 26 tom uke 33) vil vi ha tilbud om aktivitet 2 timer pr dag for alle aldersggrupper, helt fra de minste på allidrett (2- 5 år) og opp til de som går på videregående skole. Det blir turn, fotball, dans, rugby, håndball, judo, boksing og bryting, men også bading i spreder, hageleker, vannkrig og sosial aktivitet. Det meste av aktiviteten vil foregå på Voldsløkka, men vi vil også være noe i Bjølsenhallen. 

 

Vi er opptatt av at barna og ungdommene har ferie! Det betyr at Stjernesommer hverken er ment som topping av formen i en idrett fram mot høstsesongen eller som oppbevaringsplass for barn. Snarere har vi tenkt at Stjernesommer skal gi deltakerne mulighet til å kose seg med mange ulike aktiviteter, og være en hygglig del av sommerukene i Oslo.

Program: 

Det blir aktivitet i alle uker fom uke 26 tom uke 33. Vi vil legge ut konkret program i forkant av hver uke, program for første uken kommer søndag 28/6.Programmet vil se omtrent slik ut for alle ukene, selv om aktiviteten vil variere noe: 

2-4 åringer (Født 2015-2017) 

  • Tid og sted: Man - fre kl. 10- 12 på Voldsløkka
  • Eksempler på aktiviteter: Allidrett, Stjernerunden, turn, hagelek
  • Plasser: 40

5- åringer (Født 2014)

  • Tid og sted: Man - fre kl. 10- 12 på Voldsløkka
  • Eksempler på aktiviteter: Fotball, judo, innebandy, dans, håndball, hagelek
  • Plasser: 40

1.-2. klassinger (Født 2012-2013)

  • Tid og sted: Man - fre kl. 12-14 på Voldsløkka
  • Eksempler på aktiviteter: Håndball, fotball, judo, turn, dans, hagelek
  • Plasser: 60

3.-4. klassinger (Født 2010-2011)

  • Tid og sted: Man - fre kl. 12-14 på Voldsløkka
  • Eksempler på aktiviteter: Håndball, fotball, judo, turn, dans, hagelek
  • Plasser: 40

5.-7.kl. (født 2007-2009)

  • Tid og sted: Man - fre kl. 14-16 på Voldsløkka/Bjølsenhallen
  • Eksempler på aktiviteter: Rugby, dans, judo, fotball, hagelek
  • Plasser: 100

8.-10.kl. (Født 2004-2006)

  • Tid og sted: Man - fre kl. 16-18 på Voldsløkka/Bjølsenhallen
  • Eksempler på aktiviteter: Rugby, dans, judo, fotball, hagelek, sosialt
  • Plasser: 40

10. kl. + (Født 2003 - )

  • Tid og sted: Man - fre kl. 16-18 på Voldsløkka/Bjølsenhallen
  • Eksempler på aktiviteter: Rugby, dans, judo, fotball, hagelek, sosialt.
  • Plasser: 40

Påmelding: 

Alle deltakerne må melde seg på, dette har med smittevern å gjøre (sporing). 

Du melder deg på ved å fylle ut skjemaet her: https://forms.gle/KaCvgaZS1nUzRbhn9 

Når du trykker på send, så går skjemaet til leder Pak Ling Li på epost. 

 

I skjemaet spør vi om ditt barn kan svømme. Det spør vi om fordi det kanskje kommer et tilbud om noe svømmeopplæring  til de ungdommene (5.- 10 klasse +) som ikke føler de kan svømme godt nok. Dette kommer vi i så fall tilbake til. 

I skjemaet spør vi også om det er greit at bilder av deg/ditt barn publiseres. Dette spør vi om fordi vi av erfaring vet at det ofte dukker opp forespøørsler fra medier om å komme på besøk underveis.  

 

Organisering: 

Vi tar sikte på å organisere oss slik: 

  • Deltakerne må melde seg på hvillke uker de vil delta. 
  • Det er fast oppmøtestede for alle på Klubhuset på Voldsløkka. Hvis vi skal til Bjølsenhallen, så går vi samlet i gruppa.  
  • Vi vil ha en resepsjon som sjekker deltakerne ut og inn (smittevern). 
  • Deltakerne vil deles inn i faste grupper på 20 stk, disse vil være sammen hele uka. 
  • Hver gruppe har en fast gruppeleder og en fast gruppeassistent, i tilegg kommer trenerne i de enkelte aktivitetene. 
  • I løpet av en uke, vil alle gruppene fått mulighet til å prøve alle aktivitetene. 
  • Vi serverer ikke mat, kun drikke og noe frukt, så du må ha med matpakke.
  • Foreldre som trenger en kaffe (og kanskje en vaffel) kan kjøpe dette i vår utekiosk 
  • For de minste barna (2-4 år) ber vi om at foreldre er tilstede under aktiviteten. 
  • For de eldste ungdommene vil aktivitetene vi har i stor grad bestemmes av ungdommene selv. 
  • Har du familie og venner som kommer på besøk til Oslo i sommer? Det er lov å ta dem med seg på Stjernesommer, men husk å melde dem på! 

Ledere og trenere:

Det vil alltid være 3- 4 ledere/trenere rundt hver gruppe:

  • Det er rekrutteringsleder Pak Ling Li som er leder for prosjektet.
  • Han får god hjelp av dyktige trenere fra Sagene IF og øvrige idrettslag i nærmiljøet.
  • Vi vil ha 20-ungdommer fra bydelen i sommerjobb
  • En rekke frivillige fra klubben vil hjelpe til underveis. 

Vi setter stor pris på om foreldre/foresatte ønsker å være med å hjelpe til med og rundt aktiviteten! For eksempel med å ordne utstyr, hjelpe til med smittevern, passe på at alle har det bra, hjelpe til med mat og drikke osv. I påmeldingsskjemaet kan du som forelder også melde deg som frivillig hvis du har tid og mulighet til det. 

 

Ta med:

Deltakerne må ta med seg:

  • Vanlige treningsklær og sko
  • Badetøy og hånkle (spreder)
  • Matpakke
  • Vannflaske
  • Solkrem 

Smittevern:

Det er fremdeles viktig å følge smittevernreglene, det tar vi på alvor: 

  • Deltakerne må melde seg på i forkant, slik at det smittesporing blir mulig.
  • Deltakerne vil deles inn i faste grupper som er sammen hele uka, og de vil aldri være med enn 20 pr gruppe.
  • Renhold av anlegg og utstyr vil skje i tråd med reglene, og vi vil sørge for god håndvaks/håndhygiene.
  • Det vil kun bli servering av drikke og frukt, deltakerne må selv ha med matpakke. 
  • Deltakere som ikke føler seg bra, vil bli bedt om å holde seg hjemme. 

Sagene IF har aldri gjort dette før! Det betyr at vi vil jusere ting underveis som ikke fungerer. Vi setter derfor pris på tilbakemeldinger! 

Har du spørsmål? Ta kontakt med Pak Ling Li; rekrutteringsleder@sageneif.com, tlf: 45439002

Velkommen til Stjernesommer!